«Հաշմանդամություն ունեցող անձանց իրավունքների օրակարգ» ՀԿ-ն իր գործընկեր կազմակերպությունների հետ համատեղ երկու զեկույց է ներկայացրել ՄԱԿ-ի Տնտեսական, սոցիալական և մշակութային իրավունքների կոմիտե (CESCR): Այս զեկույցները նպատակ ունեն լույս սփռել Հայաստանում հաշմանդամություն ունեցող անձանց իրավունքների իրավիճակի վրա և դյուրացնել Կոմիտեի հաղորդակցությունը ՀՀ կառավարության հետ:
Զբաղվածության և ներառական կրթության մասին զեկույց
Առաջին զեկույցը, որը ներկայացվել է Եվրասիա համագործակցություն հիմնադրամի հետ համատեղ, կենտրոնանում է զբաղվածության պետական ծրագրերի անարդյունավետության և ներառական կրթության խնդիրների վրա: 2020-2023 թթ․առաջին կիսամյակն ընկած ժամանակահատվածում զբաղվածության ամենամյա պետական ծրագրերի շրջանակում աշխատանքի ընդունված 3096 անհատներից միայն 222-ն են հաշմանդամություն ունեցող անձինք: Զեկույցը նաև ընդգծում է խուլ, խուլ և կույր կամ կույր երեխաների համար ներառական կրթության իրավունքի իրացման խնդիրները` շեշտելով համընդհանուր դիզայնի սկզբունքների ապահովման անհրաժեշտությունը։
Զեկույցի ստեղծմանը նաև մասնակցել են՝
-
Իրավունքի զարգացման և պաշտպանության հիմնադրամ
-
Մարդու իրավունքների հետազոտությունների կենտրոնի
- Երեխաների պաշտպանության ցանց
Հոգեկան առողջության և ապաինստիտուցիոնալացման մասին զեկույց
Երկրորդ զեկույցը, որը ներկայացվել է Ժողովրդավարության զարգացման հիմնադրամի հետ համատեղ, ուղղված է հոգեկան առողջության իրավունքին: Զեկույցը ցույց է տալիս, որ հոգեկան առողջությանն առնչվող օրենքները համահունչ չեն մարդու իրավունքների միջազգային չափանիշներին: Զեկույցը նաև ընդգծում է, որ կառավարությունը չի իրականացնում բավարար աշխատանքներ իրավունքների վրա հիմնված հոգեկան առողջության համակարգեր ստեղծելու նպատակով։
Զեկույցի ստեղծմանը նաև մասնակցել են՝
- Հելսինկյան քաղաքացիական ասամբլեայի Վանաձորի գրասենյակ
- «Իրավունքների պաշտպանություն առանց սահմանների» ՀԿ
- «Իրական աշխարհ, իրական մարդիկ» ՀԿ
- Թրանսփարենսի Ինթերնեշնլ հակակոռուպցիոն կենտրոն