hy
  • en
  • ԳԼԽԱՎՈՐ
  • Մեր մասին
    • Ով ենք մենք
    • Ծառայություններ
    • Թիմ
    • Գործընկերներ
    • Մեդիա
    • Հնարավորություններ
    • Կապ
  • Ծրագրեր
  • Հրապարակումներ
    • Նորություններ
    • Դիրքորոշումներ
    • Զեկույցներ և ուղեցույցներ
    • Ռեսուրսներ
Disability Rights Agenda NGO
  • ԳԼԽԱՎՈՐ
  • Մեր մասին
    • Ով ենք մենք
    • Ծառայություններ
    • Թիմ
    • Գործընկերներ
    • Մեդիա
    • Հնարավորություններ
    • Կապ
  • Ծրագրեր
  • Հրապարակումներ
    • Նորություններ
    • Դիրքորոշումներ
    • Զեկույցներ և ուղեցույցներ
    • Ռեսուրսներ
Նվիրաբերել
Վաշինգտոնի խմբի հարցերի կարճ հավաքածուն՝ նաև հայերեն

Վաշինգտոնի խմբի հարցերի կարճ հավաքածուն՝ նաև հայերեն

«Հաշմանդամություն ունեցող անձանց իրավունքների օրակարգ» ՀԿ-ն հայերեն է թարգմանել Վաշինգտոնի խմբի՝ ֆունկցիաների վերաբերյալ կարճ հարցերի հավաքածուն։

 

2022 թվականի օգոստոսին Վաշինգտոնի խմբի հետ համատեղ մենք կազմակերպել էինք դասընթաց հաշմանդամություն ունեցող անձանց և հետազոտական կազմակերպությունների ներկայացուցիչների համար, որի ժամանակ ներկայացվել է նաև այս հավաքածուի կիրառման հնարավորությունները։ 

 

Սա ոչ պաշտոնական թարգմանություն է և իրականացվել է կազմակերպության նախաձեռնությամբ։

 

Պաշտոնական տարբերակը կարող եք գտնել Վաշինգտոնի խմբի կայքում։ 

 

Ընթերցել անգլերեն տարբերակը

 

 


 

Վաշինգտոնի խումբ

Ֆունկցիաների վերաբերյալ հարցերի կարճ հավաքածու

 

Ներածություն

 

Վաշինգտոնի խմբի՝ ֆունկցիոների վերաբերյալ հարցերի կարճ հավաքածուն մշակվել, փորձակվել և ընդունվել է Հաշմանդամության վիճակագրության հարցերով Վաշինգտոնի խմբի կողմից: Հարցերն արտացոլում են հաշմանդամության հայեցակարգման առաջընթացը և որպես հայեցակարգային շրջանակ օգտագործում են Առողջապահության համաշխարհային կազմակերպության Ֆունկցիոնալության, հաշմանդամության և առողջության միջազգային դասակարգումը (ՖՄԴ):

 

Այս հավաքածուն նախատեսված է մարդահամարների և հարցումների ժամանակ օգտագործելու համար: Շատ երկրներում տասնամյա մարդահամարը կարող է լինել բնակչության վրա հիմնված տվյալների հավաքագրման միակ կամ ամենահուսալի միջոցը. և մարդահամարի ձևաչափին բնորոշ սահմանափակումների պատճառով մոդուլը պետք է կարճ և խնայող լիներ: Մոդուլի հակիրճությունը՝ վեց հարց, նաև հարմար է ավելի մեծ հետազոտություններում ներառելու և արդյունքների ցուցանիշները ըստ հաշմանդամության կարգավիճակի բաժանելու համար:

 

Միջազգային համադրելիությունը առավելագույնի հասցնելու համար հավաքածուն տվյալներ է ստանում այն դժվարությունների մասին, որոնք անձը կարող է ունենալ հիմնական ֆունկցիոնալության գործունեություն իրականացնելիս, որոնք վերաբերում են բոլոր մշակույթների և հասարակությունների և բոլոր ազգությունների մարդկանց և, հետևաբար, համընդհանուր կիրառելի են: Հաշվի առնելով մոդուլը կարճ պահելու անհրաժեշտությունը, յուրաքանչյուր ֆունկցիոնալ տիրույթում ներառված է մեկ հարց: Հարցերի վերջնական հավաքածուն ներառում է հարցեր տեսնելու, լսելու, քայլելու կամ աստիճաններով բարձրանալու, հիշելու կամ կենտրոնանալու, ինքնասպասարկման և հաղորդակցման (արտահայտիչ և ընկալունակ) դժվարությունների մասին:

 

Հարցերը նախատեսված են 5 տարեկան և ավելի բարձր տարիքի բնակչության մասին տեղեկություններ հավաքելու համար՝ երեխաների դեպքում տեղեկություն տրամադրող բանիմաց վստահված անձի մասնակցությամբ: Հավաքածուն հատուկ նախագծված չէ երեխաների համար օգտագործելու համար, քանի որ այն չի ներառում երեխաների զարգացման հիմնական ասպեկտները, որոնք կարևոր են երեխաների մոտ հաշմանդամության բացահայտման համար, և որոշ ոլորտների ձևակերպումները կարող են համապատասխան (կամ հարմար չլինել) երեխաների և դեռահասների համար: Վաշինգտոնի խմբի և ՄԱԿ-ի Մանկական հիմնադրամի մանկական ֆունկցիոնալության մոդուլը նախատեսված է երեխաների հաշմանդամության հայտնաբերման և չափման կարիքները բավարարելու համար:

 

Վաշինգտոնի խմբի կայքը [http://www.washingtongroup-disability.com/] պարունակում է օժանդակ փաստաթղթեր, ներառյալ թարգմանության, ճանաչողական թեստավորման համար տեղեկություններ, հարցերի բնութագրեր և հարցազրույցի վարչարարության ուղեցույց, ինչպես նաև վերլուծական ուղեցույցներ, ներառյալ SPSS, SAS և STATA շարահյուսությունները:

 

Կարևոր է նշել, որ յուրաքանչյուր հարց ունի պատասխանների չորս կատեգորիա, որոնք պետք է կարդալ յուրաքանչյուր հարցից հետո:

 

 

Վաշինգտոնի խմբի՝ Ֆունկցիաների վերաբերյալ հարցերի կարճ հավաքածու

 

 

Նախաբան.

Ծանոթագրություն. Ներածության նպատակն է ծառայել որպես անցում մարդահամարի կամ հետազոտության գործիքի հարցերից, որոնք վերաբերում են այլ առարկաների հետաքննության այս նոր ոլորտ, և պատասխանողին կենտրոնացնել այն դժվարությունների վրա, որոնք նրանք կարող են ունենալ հիմնական գործողություններ կատարելիս:

 

Ներածական հայտարարության օգտագործումը կարող է անհրաժեշտ չլինել բոլոր իրավիճակներում, հատկապես, եթե հայտարարությունը ներառելը կարող է ընդհատել հարցերի վարման հոսքը:

 

Հարցազրուցավարը կարդում է. «Հաջորդ հարցերը որոշակի գործողություններ կատարելու դժվարությունների մասին են»:

 

ՏԵՍՈՂՈՒԹՅՈՒՆ 

VIS_SS

[Դուք/անձը] [ունե՞ք/ունի՞] տեսնելու դժվարություն, անգամ եթե ակնոց է կրում։ Դուք կասեիք…[Կարդացեք պատասխանների կատեգորիաները]

  1. [Չունեմ/Չունի] որևէ դժվարություն 
  2. [Ունեմ/Ունի] մի քիչ դժվարություն 
  3. [Ունեմ/Ունի] շատ դժվարություն 
  4. Ընդհանրապես [չեմ/չի] կարող

 

ԼՍՈՂՈՒԹՅՈՒՆ 

HEAR_SS

[Դուք/անձը] [ունե՞ք/ունի՞] լսելու դժվարություն, անգամ եթե լսողական սարք է կրում։ Դուք կասեիք…[Կարդացեք պատասխանների կատեգորիաները]

  1. [Չունեմ/Չունի] որևէ դժվարություն 
  2. [Ունեմ/Ունի] մի քիչ դժվարություն 
  3. [Ունեմ/Ունի] շատ դժվարություն 
  4. Ընդհանրապես [չեմ/չի] կարող

 

ՇԱՐԺՈՒՆՈՒԹՅՈՒՆ 

MOB_SS

[Դուք/անձը] [ունե՞ք/ունի՞] քայլելու կամ աստիճաններ բարձրանալու դժվարություն։ Դուք կասեիք…[Կարդացեք պատասխանների կատեգորիաները]

  1. [Չունեմ/Չունի] որևէ դժվարություն 
  2. [Ունեմ/Ունի] մի քիչ դժվարություն 
  3. [Ունեմ/Ունի] շատ դժվարություն 
  4. Ընդհանրապես [չեմ/չի] կարող

 

ՃԱՆԱՉՈՂՈՒԹՅՈՒՆ (ՀԻՇՈՂՈՒԹՅՈՒՆ)

COG_SS

[Դուք/անձը] [ունե՞ք/ունի՞] հիշելու կամ կենտրոնանալու դժվարություն։ Դուք կասեիք…[Կարդացեք պատասխանների կատեգորիաները]

  1. [Չունեմ/Չունի] որևէ դժվարություն 
  2. [Ունեմ/Ունի] մի քիչ դժվարություն 
  3. [Ունեմ/Ունի] շատ դժվարություն 
  4. Ընդհանրապես [չեմ/չի] կարող

 

ԻՆՔՆԱԽՆԱՄՔ

SC_SS

[Դուք/անձը] [ունե՞ք/ունի՞] ինքն իրեն խնամելու դժվարություն, օրինակ՝ լվացվելու, լողանալու կամ հագնվելու ։ Դուք կասեիք…[Կարդացեք պատասխանների կատեգորիաները]

  1. [Չունեմ/Չունի] որևէ դժվարություն 
  2. [Ունեմ/Ունի] մի քիչ դժվարություն 
  3. [Ունեմ/Ունի] շատ դժվարություն 
  4. Ընդհանրապես [չեմ/չի] կարող

 

ՀԱՂՈՐԴԱԿՑՈՒԹՅՈՒՆ

COM_SS

[Դուք/անձը] [ունե՞ք/ունի՞] [ձեր, իր] ամենօրյա լեզվով հաղորդակցվելու դժվարություն, օրինակ՝ հասկանալու կամ հասկացվելու։ Դուք կասեիք…[Կարդացեք պատասխանների կատեգորիաները]

  1. [Չունեմ/Չունի] որևէ դժվարություն 
  2. [Ունեմ/Ունի] մի քիչ դժվարություն 
  3. [Ունեմ/Ունի] շատ դժվարություն 
  4. Ընդհանրապես [չեմ/չի] կարող

 

 

Ընթերցել հավաքածուն Google Docs-ում

15.03.2023

«Հաշմանդամություն ունեցող անձանց իրավունքների օրակարգ» ՀԿ

© 2023 Բոլոր իրավունքները պաշտպանված են